Monday, December 11, 2023

:::Al- Insyirah:::

 Assalamualaikum

Sedari kecil lagi kita semua dah biasa dengar dan baca surah2 lazim kan
Harini cikpuaneqin nak berkongsi kelebihan
Surah Al-Insyirah

Amalan surah al-insyirah ni selalu kita bacakan pada anak2
Moga doa dari mulut ibu mereka termakbullah segala hajat

Antara kelebihan surat ni :
šŸ€Melapangkan dada
šŸ€Melancarkan segala urusan
šŸ€Melimpahkan rezeki
šŸ€Jauh dari masalah
šŸ€Terhindar kesempitan hidup
šŸ€Menghilangkan dukacita..

Insyallah sama-sama amalkan 
Moga kita semua diberkati olehNya

šŸ„°šŸ„°šŸ„° 

12 comments:

  1. Teringat masa ujian hafazan subjek agama di ITM. Disuruh baca surah ni yg dari darjah 1 mmg kita baca dalam kelas dan ammi boleh blank. Baca 2 ayat pastu dah x reti nak sambung. Punyalah gugup

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye betul ada tikanya surah lazim pun kita jadi blur nak bca xlepas2...insyallah moga surah lazim juzuk 30 dalam dada kita semua...aminn

      Delete
  2. Aamin2... Mudah mudahn yg baik2 je utk kita semua.. Linda pun dok ulang2 igt semula... Yelah, solat yg ulang surah sama jugak.. Kalau nk cepat al-fatihah je... Allahuakbar.. Mintak mcm2 dekat Allah, tp kita main2...

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaAllah aminn ya mujib..betul Linda kadang Benda berat Kita buat remeh temeh..pesanan utk diri kak jugak...kena istiqamah baca surah lazimšŸ˜”šŸ˜”

      Delete
  3. My fav surah... even sy pun suka nama Insyirah cuma rezeki anak pempuan sorg je.. hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yer kakmin surah mudah untuk dibaca sng ingat...sejuk je dengar nama insyirah ni...tenang je rasa ...patut la surah ni untuk ketenangan

      Delete
  4. Nampak ayat ni automatik terus baca. Banyak juga kelebihan surah ni.

    ReplyDelete
  5. Surah favorit, karena mudah dihapal juga ❤️. Semoga bisa konsisten utk trus melafalkan surah ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul..alhamdulillah moga kita sama2 selalu mengamalkannya..aminn

      Delete