Tuesday, April 2, 2024

:::Ihya' Ramadan TNB 2024:::

 Assalamualaikum
Da Jia Hoa

Program Ihya' Ramadan TNB Kedah 2024
Bulan Ramadan semua orang ambil peluang untuk berbuat kebaikan
Syarikat GLC juga tak lepaskan peluang
meraikan asnaf 
membantu meringankan beban mereka
yang tak lama lagi syawal bakal menjelma

Cikpuaneqin dan anak-anak tak lepaskan peluang
turun padang
sama-sama bantu 
membuat persiapan untuk Iftar bersama asnaf
anak tiga-tiga ku angkut
sebab takde orang nak jaga
buat kerja wiken
ayahnya pun kerja
yang mana boleh bantu kita bantu
tak semestinya wang tunai
kerahan tenaga juga diperlukan

cara anak kita kerah
minta depa susun kerusi
pasang alas meja
tu jala buat kerja sambil main lari-lari
namapun anak2 kan



Petang lebih kurang pukul 6.30
berjemaah la kami
ke Masjid Istiqlal, Pulau Kijang
ready nak iftar 
sampai ke orang da penuh dewan
penerima sumbangan
kita just ambil tempat duduk dimeja
selesai semuanya
lebih kurang pukul 8 malam
Alhamdulillah
kiranya hari gantung kuali lagi la
tak masak
kadang akhir-akhir Ramadan ni
idea pun kurang da
tak tahu nak masak apa lagi

3 comments:

  1. alhamdulillah...selesai majlisnya
    ptg nie igt nak buat bihun goreng, plus pecal sikit...sebab ada baki nasi impit dalam peti sejuk tu haa...kikiki

    ReplyDelete
  2. Betul kak ๐Ÿ˜„. Makin ke sini, saya dah makiiiin bingung nak prepare apa buat sahur dan berbuka. Dahlaah, paling mudah pesan online atau makan di luar ๐Ÿ˜„

    ReplyDelete