Tuesday, March 19, 2024

::: Iftar Ramadan ke-7 1445H::

 Assalamualaikum
Da Jia Hoa

Ramadan ke-7
Baru harini pecah rekod
Tak masak
Balik kerja ambil si Aisy dari taska
sampai rumah
inciksuami cakap harini tak payah masak
kita makan nasi arab mandy
wahh hati rasa berbunga-bunga
bukan malas masak  tapi takde idea nak masak apa
selalunya kalau kita tanya dia nak makan apa
soalan tu berbalik semula pada kita
nak makan apa ehh


Da settle inciksuami solat asar
ke kedai Nasi Arab As-sofwah
order set nasi arab mandy ayam dan nasi arab mandy kambing
total yang bekas besar RM 47 yang bekas kecil ayam separuh RM17
Total sekali caj SST RM62.

alang-alang dah keluar
singgah beli tembikai dan pati air tembikai
beli jugak manggo susu
balik dah hampir jam 7 mlm

buat preparation untuk iftar
Alhamdulillah rezeki nasi arab harini.


12 comments:

  1. waa terliurnyaaa my fav ni heheheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. sedap lagi nasi arab mandy di ar-rawsha dan hadraldmaut heheh

      Delete
  2. time2 gini nampak tembikai yang terpaling memanggil2 sekali.

    ReplyDelete
  3. sedap pulak nmpk nasi arab tu...untung lah incikSuami kabo gitu...kita kena request , baru dapat..hahaha

    ReplyDelete
  4. Ni kalau saya makan, mau pending solat tarawih. ๐Ÿ˜‚

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahha mkn berpada2 xde la full sgt,mkn dlu sikit blk terawih smbg mkn dua kali hihi

      Delete
  5. alhamdulillah..sesekali gantung kuali kan. sedap nampak tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. yer sesekali nk me time xyah masak iftar....sedap la jugakk hee

      Delete
  6. Takpe sekali sekala gantung kuali. Tapi, kalau dpt gantung berkali2 pun apa salahnya kan. Kih3 ๐Ÿคญ.

    ReplyDelete
  7. kan kan kan ...patut inciksuami saya baca komen syu ni hihi

    ReplyDelete
  8. Sedap nasi Mandhi. Dah lama juga tak makan ini ๐Ÿ˜„. Pakai daging ayam atau kambing sama enaknya.

    ReplyDelete
  9. nak crik tembikai la...terliur plak tengok...

    ReplyDelete