Tuesday, February 20, 2024

:::Sila jelaskan tunggakan anda:::

 Assalamualaikum
Da Jia Hoa

19-21/2/2024

Kerja yukk
Semalam sampai dari Kuala Lumpur
terus masuk kerja
terus join Operasi Pemotongan Bekalan


Kita ni jenis semangat kerja
suka je keluar site dari duduk office
suka join operasi
Deal dengan customer
kalau salah customer pun sebab tak bayar bill
kita dulu minta maaf sebab nak buat pemotongan bekalan
jadi customer pulak jangan lah nak marah-marah
kita ni buat kerja
bukan bos pun
saya yang menurut perintah juga

Ada yang kita nak pergi potong siap merayu dan kita pulak jadi tempat meluah perasaan
selalunya ayat customer
'saya kena buang kerja masa covid'
Jawapan kakak TNB: covid dah 4 tahun cik, tak mita kerja lain ke?
'saya lupa bayar bill sebab bill tak sampai'
Jawapan kakak TNB: sekarang dah ada myTNB, xdapat bill bukan satu alasan,
 JPJ pun da ke arah digital 
'saya memang nak bayar cuma tunggu gaji'
Jawapan kakak TNB: Dah 23 bulan cik xbayar masih nak tunggu gaji ke?

macam-macam ragam customer 
ini semua pengalaman kerjaya
macam-macam tempat dah dijelajahi
kalau kawasan perkampungan siam tu
oink-oink pinki pun ada tau

Marilah berkerja, mencari rezeki demi sesuap nasi
Love as always.

12 comments:

  1. SA bayar bill online je..pasang je apps kat hp...malas nak tunggu bill...tengok bill hard copy. fizikal sakit hati...tengok kat online terus bayar je..tekan- tekan bayar..lepas tu tutup apps..malas nak pening

    ReplyDelete
  2. hakak..rate baru dah naik ke???
    kikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. xde rate baru linda, sst naik dr 6%ke 8 % untuk pengguna domestik yang guna 600kwh keatas

      Delete
  3. Bayar online je so far tapi kalau melalui Jom Pay akan ambil masa dia clear kat system kan....

    ReplyDelete
  4. huhu.. sedih kan.. kami bayar secara online shj.. semoga Allah mudahkan org yg tidak berkemampuan.. sian pula..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang mengadap ni lagi kesian tapi kami pun kerja memang kena mengadap juga la nmpk nya huhu

      Delete
  5. alamak..nasib baik MA memang dah install mytnb & memang bayar online semua bil bil

    ReplyDelete
  6. Semangat kak. Memang berhadapan dengan customer nih harus banyak sabar ๐Ÿ˜…. Saya pernah di fase itu saat kerja di banking. Macam2 tingkah nasabah. Dah pernah pun merasakan dilempar kertas dengan nasabah Krn mereka tak nak bayar monthly fee dan sebagainya ๐Ÿคฃ. Sakit hati, tapi senyum harus tetap terpasang ๐Ÿ˜

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul sangat fanny, customer always right...ingat tu

      kita pula yg kena minta maaf dengan diorang sebab nak potong bekalan di rumah mereka

      Delete