Thursday, July 13, 2023

:::Perihal Sebidang Tanah:::

 Assalamualaikum 

Da Jia Hao

Pepatah melayu ada mengatakan
Berakit-akit ke hulu, Berenang-renang ke tepian
 Bersakit-sakit dahulu, bersenang-senang kemudian,

Alhamdulillah..

Seharian urusan di Pejabat Tanah Daerah atas urusan pindah milik
ada yang menduga cikpuaneqin semasa urusan pindah milik tadi tapi tak apa mungkin inilah ujian pertama untuk menempuhi saat-saat getir ke hadapan nanti..

Silapnya, borang telah diisi dengan lengkap oleh kedua-dua pihak malangnya, borang telah ditandatangan oleh kedua pihak BUKAN di hadapan Pegawai yang Sah.

Da la borang tu di type oleh typewriters berdaftar..BATAL borang tu maka cikpuan beli borang lain then isi sekali lagi macam nak tercabut tangan oiii...

Then, lepas da settle semua baru kami t.tangan di hadapan pegawai tadi... alhamdulillah semua nya menjadi mudah makan bertukar milik lah sebidang tanah itu..syukur Alhamdulillah atas nikmat rezeki ini.

Nanti settle urusan di LHDN untuk buat taksiran dan bayaran duti setem,seterusnya kembali semula ke pejabat tanah daerah untuk ambik geran.
Fuhhh ni semua pengalaman untuk cikpuaneqin yang tak berapa nak cekap bab ginie..

Tak pe la..xde manusia yg sempurna kan..
Follow the flow je lah...

Nak cikpuaneqin belanja pic ke..nanti lah ekk

Love as always ❤️

2 comments:

  1. memang byk cabaran bila melibatkan apa2 urusan kat land office..MZ pun ada lg urusan yg tak setel2...memang hassle sgt2...anyway tq sudi singgah dan drop komen kat my lil blog yer ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yerr...sebelum urusan tu pn mmg kite da banyakkan pembacaan kt cik gugel..tp tu la..ade gak y terlepas pandang...nway tq sudi komen.nice to meet you😁

      Delete